lørdag 13. oktober 2012

bakte epler med havregrynslokk

jeg har gledet meg til denne dagen lenge. én) det er helg. to) det er meldt stor sol fra i dag og så lenge langtidsvarselet klarer å melde vær. tre) jeg kan bruke akkurat så lang tid jeg vil på akkurat det jeg vil.

hittil er dagen slik jeg ønsket meg; jeg sov til jeg våknet (kvart på åtte, kremt). det er blå himmel uten en eneste sky. det er storsol og solbrillevær. jeg har skrevet ned oppskrifter og limt dem inn i oppskriftboken. arnold (mitt nye surdeigsprosjekt) står på benken og jeg har bestilt matthews nye limited edition-t-skjorte. jeg har drukket kaffe, pukka-te og spist avokado. og jeg har spist stekte epler med havregryn;


til en porsjon trenger man;
1 eple
1/2 dl havregryn
1 ts brunt sukker
1 ts kanel
1 ts olje/smeltet smør

fremgangsmåte;
sett ovnen på 180 grader. 
skrell eplet og kutt det i tynne skiver. ha dem i en ildfast form og dryss kanel mellom lagene. bland sammen havregryn, brunt sukker, kanel og olje/smør og ha det over eplenbitene. 
stek i 30 minutter. 

ha en fin lørdag!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

❦ nature is a language, can't you read?